Wij richten uw webwinkel in.

Shoppen op het web is nu bijna normaler geworden dan de traditionele manier van shoppen. Want hoe makkelijk is het toch om online te bekijken wat je precies wilt hebben, direct te bestellen en binnen een paar dagen thuis te hebben. Webhops worden steeds belangrijker voor bedrijven. Wij zetten uw webshop professioneel op met het WooCommerce E-commerce systeem

De voorbereiding van uw webwinkel.

Wat je ook online wilt verkopen, we gaan je helpen met het doorlopen van alle stappen om een webwinkel op te zetten. De basis waar wij de webshop in gaan realiseren is WordPress. Dat gaan we installeren plus alle noodzakelijke plugins om van WordPress een schitterende winkel te maken. Dat is de voorbereiding. Vervolgens wordt de WooCommerce software geïnstalleerd, de achterliggende database wordt aangemaakt, de beveiligingen worden aangebracht, de SEO tools worden geïnstalleerd en het design wordt aan de shop toegevoegd. Nu is de fundering klaar en kunnen we een echte shop gaan maken.

Belastingen en verzenden.

Welke betaalmogelijkheden wilt u in de webwinkel hebben? In de meeste gevallen is dit iDeal en PayPal. Gaan we gratis verzenden of gaan we van alle goederen de afmetingen en gewichten invoeren om de verzendkosten uit te rekenen. We denken na over de BTW. Gaat de winkel de voorraad voor je bijhouden en hoeveel voorraad houd je aan? Hoe zorg je ervoor dat alles goed is beveiligd, zodat je klantengegevens niet direct op straat komen te liggen? Wij hebben de juiste SSL-certificaten om uw webwinkel perfect te beveiligen.

Webwinkel vullen.

De volgende belangrijke stap is het schrijven van de teksten, Je zult algemene voorwaarden moeten opstellen en het verzend- en retourneringsbeleid. Stel productbeschrijvingen op zodat de klant weet wat er gekocht wordt, verzin productnummers (SKU’s), maak een indeling van de shop op basis van categorieën en pagina’s. Hoe gaan je afbeeldingen eruit zien. Wil je een gekleurde achtergrond, of juist wit, moeten de foto’s rechtopstaand of liggend, heeft jouw leverancier al foto’s en zijn die goed genoeg? Ook kunnen wij Social-media intergreren in uw webwinkel want deze kan voor webwinkels een leuke marketingtool zijn maar overdrijf dit niet in het gebruik en de verwachtingen. Ga alvast wel voldoende vrienden opbouwen. Dat kunnen er nooit genoeg zijn. Wil je nieuwsbrieven versturen en hoe pak je het aan om die er professioneel te laten uitzien. Een verkeerde nieuwsbrief kan je klanten kosten. Met WooCommerce is het zelfs mogelijk om Facebook- en Google-feeds te integreren en klanten via sms te informeren over orderupdates.

WooCommerce instellen

Nu is het de hoogste tijd om je tanden in de configuratie van WooCommerce te zetten. Een goede voorbereiding is onmisbaar, dus het is aan te raden om de uitgebreide online documentatie eens te lezen. Zoals je wellicht verwacht zul je allerlei zaken moeten instellen zoals valuta, landen waar je naar wilt verzenden, beveiligingsopties, betaalopties, de teksten van de bevestigingen naar de klant en meer van dat soort zaken. Je kunt dit soort instellingen door ons laten doen of je mag het natuurlijk ook zelf proberen.

Producttypen

We kunnen bijna producten gaan toevoegen, maar voordat we dat gaan doen is het goed om je bekend te maken met de verschillende producttypen. Simpele producten wijzen zichzelf en kunnen virtueel (een dienst) of een download zijn (een digitaal product). Gegroepeerde producten zijn bijeengebrachte simpele producten – een bepaald apparaat kan bijvoorbeeld een gegroepeerd product zijn met daarin de een duurdere en goedkope optie. Variabele producten zijn de producten met vele opties, bijvoorbeeld een T-shirt die beschikbaar zijn in verschillende maten en kleuren.

Producten toevoegen in de webwinkel

Als je bekend bent met normaal WordPress-gebruik, dan komt het toevoegen van producten erg bekend voor. Het lijkt heel erg op het schrijven van een bericht, maar je moet een aantal extra velden invullen. Onthoud goed dat je producten toevoegt die je kunt up- en crosssellen, zodat je de winst per order kunt maximaliseren. Zorg er ook voor dat je goede beschrijvende content hebt, want dat kan je winkel weer helpen vanuit SEO-perspectief.

Widgets

Widgets vormen de laatste stap in de winkelconfiguratie. Er zijn in WooCommerce verschillende widgets ingebouwd die je op widgetplekken van het Wootique-theme kunt plaatsen (Appearance>Widgets). De zijbalk is de perfecte plek voor de winkelwagen- en zoekwidgets, terwijl de footer meer geschikt is voor de hoogst gewaardeerde en meest verkochte artikelen.

Webwinkel testen en online zetten.

Als je site live gaat is het van levensbelang dat je klanten zonder problemen orders kunnen plaatsen. Je kunt daarom maar beter alles goed testen, zeker het afrekenproces. Zet een dummyproduct op, zoek deze, voeg toe aan het winkelwagentje en betaal het (en download het product, mocht dat een optie zijn). Doorloop de test in verschillende browsers op verschillende besturingssystemen. Wij zullen bij de opbouw van de webwinkel deze grondig testen zodat deze zonder problemen online kan gaan.